Om te solliciteren op deze stage, moet je met je HvA-emailadres een account aanmaken.

account aanmaken

Bedrijfsinformatie

Info Support
Kruisboog 42
3905TG
Veenendaal
HR

App store reviews interpreteren met NLP


Sommige apps krijgen heel veel reviews. Heel waardevol voor de ontwikkelaar ter verbetering van de app, maar vaak is het ook heel veel input om te verwerken. Onderzoek oplossingen voor het automatisch interpreteren van reviews in de verschillende stores en het groeperen ervan middels Natural Language Processing (NLP).

Wanneer een app in een store wordt gereleased kunnen eindgebruikers hun reviewcommentaar achterlaten in de store. Dit commentaar en de score zijn zowel relevant voor de opdrachtgever van de app als de ontwikkelaar. De ontwikkelaar kan bijvoorbeeld verbeterpunten uit de opmerkingen halen en zo de app optimaliseren. De opdrachtgever kan belangrijke informatie uit deze reviews halen rondom klanttevredenheid met betrekking tot hun diensten of producten. Bij sommige apps wordt echter wel heel veel commentaar achtergelaten en dat kost veel tijd om te verwerken.

De opdracht

Tijdens je afstudeeropdracht onderzoek je oplossingen voor het automatisch interpreteren van reviews in de verschillende stores en het groeperen ervan. Sommige reviews zullen namelijk dezelfde aandachtspunten aangeven. Je zoekt hierbij een balans in het aantal sterren dat een app krijgt en de toonzetting/bewoording van de reviews die worden geplaatst. Je maakt hierbij gebruik van Natural Language Processing (NLP). Je bewijst je oplossing in een Proof of Concept, waaruit je een rapport genereert waarmee de business kan sturen op klanttevredenheid.

Bekijk al onze opdrachten op afstuderenbijinfosupport.com

Geschikt voor studenten
  • Software Engineering
  • System and Network Engineering/Cyber Security
  • Technische Informatica