Indien noodzakelijk kan thuiswerken gefaciliteerd worden.
Tijdens deze stage leer je hoe een internationaal merk door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoek zoveel mogelijk fans bereikt op haar verschillende platformen! Het Benelux Strategy, Insights & Analytics team analyseert en rapporteert de kijkcijfers van onze zenders en de bezoekers van onze websites en social media platformen. Tevens doen we kwalitatief onderzoek om onze fans en hun gedrag beter te begrijpen. Door dit alles te combineren proberen we op een slimme manier zo veel mogelijk fans te bereiken.
Daarnaast kijkt het Benelux Strategy, Insights & Analytics team naar de commerciële mogelijkheden van onze merken. We analyseren en rapporteren de advertentie-inkomsten van onze merken en combineren databronnen in diverse modellen om commerciële kansen en bedreigingen binnen de advertentiemarkt te onderzoeken.
WAT GA JE DOEN
Ondersteunen van het team bij de dagelijkse werkzaamheden Branche- en marktontwikkelingen in kaart brengen d.m.v. analyses van onder andere:
- Kijkcijfers, online video views, fans/followers, reclame inkomsten en overige commerciële info.
- Rapportages opstellen om het kijkgedrag inzichtelijk te maken (zowel TV als Online)
- Internationale doelgroeponderzoeken vertalen naar de Nederlandse markt
- Ondersteunen van lokaal doelgroep- en kijkersonderzoek
WAT BIEDEN WIJ?
- Kantoor is 15 min vanaf Amsterdam Centraal
- Gezellige collega’s
- Informele werkomgeving
- Toegang tot hoge kwaliteit online courses
- Maandelijkse bedrijfsborrels (indien weer mogelijk
HERKEN JIJ JEZELF IN DIT PROFIEL?
- HBO of WO werk- en denkniveau
- Affiniteit met media, zowel TV als online
- Je bent analytisch ingesteld, werkt nauwkeurig, bent pro-actief
- Je kan goed overweg met MS Office software, voornamelijk Excel
- Ervaring met onderzoek en kwantitatieve data is een pré
- Ervaring met data-analysetools is een pre
- Vereist: Uitstekende beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift (Naast Nederlands of een andere Europese taal)
MEER OVER VIACOMCBS
ViacomCBS is onderdeel van ViacomCBS International Media Network, in de Benelux heeft ViacomCBS in haar merkenportfolio: Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike. Als een van ’s werelds meest toonaangevende entertainment content organisaties weten we wat onze kijker zoekt en leveren over de hele wereld televisie, motion pictures en een breed aanbod van digitale media. Voor alle zenders in onze portfolio voeren we een lokale strategie waarbij we kijken welke shows en activiteiten het beste passen bij onze fans in Nederland en België. ViacomCBS haar fans via de free to air kanalen MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Spike en Comedy Central. ViacomCBS is ook actief in de Pay TV markt met verschillende digitale kanalen zoals MTV Brand New, Nick Jr., Nicktoons, NickMusic, Comedy Central Family en Comedy Central Extra.