Om te solliciteren op deze stage, moet je met je HvA-emailadres een account aanmaken.

account aanmaken

Bedrijfsinformatie

Info Support
Kruisboog 42
3905TG
Veenendaal
HR

Verbeter de DevOps workflow voor servicegerichte teams


Een ticketsysteem voor onplanbaar werk binnen onze afdeling managed services wat minder foutgevoelig is en minder handwerk vraagt. Dat is de uitdaging waaraan je gaat werken als je deze opdracht gaat uitvoeren.

Info Support werkt volgens de SCRUM en DevOps methodieken. Dit geldt ook voor de servicegerichte teams binnen Managed Services. Deze teams hebben echter veel onplanbaar werk zoals productie-incidenten of ad-hoc aanpassingen. Hierdoor is het lastig om het overzicht te bewaren dat zij willen.

Momenteel wordt er op een Azure DevOps SCRUM Board handmatig bijgehouden welk teamlid met welke ticket bezig is en in welke status deze ticket zich bevindt. Dit kost onze teams wekelijks erg veel tijd en is daarnaast erg foutgevoelig.

Managed Services onderhoudt en bouwt software in servicegerichte teams voor haar klanten. Hierin worden zij ondersteund door een ticketsysteem waar incidenten en aanpassingen aangevraagd kunnen worden. Dagelijks komen er veel nieuwe tickets binnen en veranderen bestaande tickets van status. Het is lastig voor teams om het overzicht te bewaren.

Onderzoek wat de behoeften van de teams zijn, welke DevOps/SCRUM Tools gebruikt kunnen worden om deze behoeften te verwezenlijken en hoe je dit alles integreert met bestaande systemen. Daarnaast is het essentieel om te weten hoe je omgaat met gevoelige klantgegevens.

Ten slotte bouw je een Proof of Concept waarin jouw bevindingen gedemonstreerd worden.

Kijk voor al onze afstudeeropdrachten op afstuderenbijinfosupport.com

Geschikt voor studenten
  • Software Engineering
  • Technische Informatica