‘The best interface is no interface’
is een beroemde quote van Golden Krishna, schrijver van het gelijknamige boek The Best Interface is No Interface. Volgens hem en vele anderen willen mensen minder tijd besteden aan het staren naar een beeldscherm. De toekomst van interactie zal dan ook steeds minder uit buttons gaan bestaan, maar meer richting alternatieven waarvan Voice inmiddels zijn intrede al heeft gedaan. Denk aan Facebook, Google Assistant en Amazon.
Ook bij Kabisa willen we VUI (Voice User Interface) gaan inzetten. We zien hier bijvoorbeeld mogelijkheden voor het toepassen van VUI in de e-commerce sector. Grote Amerikaanse merken zoals Ebay en Walmart maken al gebruik van voice interactions. Zo kun je in de app van Walmart via een voice commando een tijdstip inplannen voor het ophalen van je boodschappen. Het toevoegen van dergelijke functionaliteit zorgt ervoor dat gebruikers sneller door apps kunnen navigeren wat bijdraagt aan een verbeterde user experience.
Gewenste eindresultaat:
Voor deze opdracht:
- Ga je onderzoek doen naar de verschillende praktische oplossingen van VUI waarmee we de gebruiker kunnen ondersteunen bij het navigeren.
- Kies je een van deze oplossingen uit en gaat deze verder uitwerken met de daarbij horende documentatie zoals de dialoogstromen (de mogelijke gebruikers uitingen en assistent reacties).
- Het ontwerp van een VUI is één van de grootste uitdagingen op UI/UX gebied. Je maakt een UI/UX design en een werkend prototype waarin jouw oplossing presenteert.
Heb je nog vragen?
Mocht je inhoudelijke vragen hebben over deze stageopdracht neem dan telefonisch contact op met Vivian Say, Nadine Bijnens of Fleur Weekers via 0495 - 430 798 of stuur een e-mail naar recruitment'at'kabisa.nl