Om te solliciteren op deze stage, moet je met je HvA-emailadres een account aanmaken.

account aanmaken

Bedrijfsinformatie

Vaillant Group Netherlands
Paasheuvelweg 42
1105 BJ
Amsterdam
CRM / BI

Meewerk stage binnen het CRM & BI team van Vaillant Group NL


Een uitdagende stage waar je kunt zien hoe het echte bedrijfsleven in elkaar zit, met zowel de business als de technische kant van IT. Daarnaast kun je de verantwoordelijkheid en ruimte krijgen om je eigen project op te zetten.

Customer Relationship Management is volledig gericht op de klanten van een bedrijf.

Zowel het beheren en analyseren van de customer database als het creëren van gerichte acties naar de klant vallen onder de verantwoordelijkheid van CRM. Dit betekent dan ook dat CRM een brede selectie aan werkzaamheden heeft. Zowel operationeel, analytisch als commercieel. Tijdens je stage word je volledig betrokken bij alle CRM-activiteiten. Je leert commercieel en klantgericht te werken en je zal gebruik gaan maken van verschillende populaire softwarepakketten, waaronder Salesforce (CRM systeem), QlikView (business intelligence applicatie), SAP (data-opslagcentrum) en Microsoft Excel.

Als extra uitdaging zal je werken aan een eigen project op het gebied van CRM, Business Inteligence of een overig IT gerelateerde onderwerp. Bij jouw eigen project zal je uiteraard worden ondersteund door jouw collega’s.

De afdeling bestaat uit vier jonge werknemers en beschikt tevens over een tafeltennistafel voor de nodige afleiding. Naast een ijverige en gemotiveerde afdeling kom je dus ook nog eens op een werkplek waar ruimte is voor gezelligheid. Denk hierbij bijvoorbeeld aan afdelingsuitjes en vrijdagmiddagborrels. De afdeling is resultaatgericht maar er heerst een gezellige en informele werksfeer.

 

WAT GA JIJ DOEN? 

De stage werkzaamheden hebben betrekking op de volgende drie categorieën (zie hieronder). De hierbij behorende werkzaamheden zijn eronder vermeld. Naast de operationele werkzaamheden blijft er genoeg ruimte over voor het (mee)werken aan (je eigen) projecten.

 

Operationele werkzaamheden

- Opschonen, verrijken, onderhouden en optimaliseren van de klantendatabase;

- Aannemen en verwerken van verzoeken van klanten en collega’s;

- Gebruik van het CRM-systeem verhogen door middel van trainingen en handleidingen;

- Ondersteunen bij verschillende CRM / Marketing / IT / Organisatie projecten;

- Ondersteunen bij het segmenteren van klanten aan de hand van klantgegevens.

 Projectmatige werkzaamheden

- Opstellen en Ontwikkelen van rapportages en dashboards in QlikView en Salesforce;

- Customer journeys ontwikkelen en optimaliseren, o.a. met behulp van marketing automation;

- Analyseren en verbeteren van klant- en IT-processen, o.a. met behulp van Flowcharts.

- Eventueel leiden en uitvoeren van je eigen project. Dit kan zowel een CRM als BI of overig IT gerelateerd project zijn (projectmanagement);

- Het verkrijgen, beheren en sturen van potentiele klanten (leadmanagement).

 Strategisch

- Meedenken over en het nastreven van de CRM strategie.

 

 JOUW PROFIEL:  

- HBO opleiding, met een voorkeur voor Business IT & Management (of vergelijkbare studies);

- Beheerst zowel Nederlandse als Engelse Taal;

- Affiniteit met computers en software;

- Commerciële instelling;

- Kennis van Microsoft Office, vooral Excel;

- Goede communicatieve en sociale vaardigheden;

- Hands-on mentaliteit en bent pro-actief;

- Sterk analytisch vermogen;

- Teamplayer;

- Klantgericht en leergierig.

 

We kijken uit naar jouw sollicitatie brief en hopen op een spoedige gesprek.

Geschikt voor studenten
  • Business IT & Management