Om te solliciteren op deze stage, moet je met je HvA-emailadres een account aanmaken.

account aanmaken

Bedrijfsinformatie

Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Play & Civic Media
Weesperzijde 190
1097 DZ
Amsterdam
Leeuwenburg
Lectoraat Play & Civic Media

Smart Education


Zoek je een uitdagende opdracht met mogelijke toepassing in het onderwijs? Binnen het onderzoeksprogramma Smart Education is ruimte voor stages en afstudeeropdrachten op het terrein van Artificial Intelligence in Education (AIED). Het gaat hierbij om verschillende soorten toepassingen, zoals Interactieve Kennisrepresentaties, Game-Based Learning, Computational Thinking, en Learning Analytics.

Het onderzoeksprogramma Smart Education van de Faculteit Onderwijs en Opvoeding (FOO) richt zich op het ontwikkelen en verspreiden van kennis en expertise over de effectieve inzet van de mogelijkheden van Kunstmatige Intelligentie in het onderwijs.

Kunstmatige intelligentie en andere technologische ontwikkelingen zorgen voor allerlei nieuwe mogelijkheden om het onderwijs te verbeteren. Smart Education onderzoekt door middel van projecten en samenwerkingsverbanden wat deze innovatieve methoden ons kunnen bieden, en hoe ze effectief kunnen worden ingezet in het onderwijs.

Het Smart Education programma herbergt diverse projecten waarin de potentie van verschillende technieken wordt onderzocht, op basis van vragen uit, en met toepassingen in de eigen onderwijspraktijk en in die van onze partners.
In sommige projecten worden nieuwe tools ontwikkeld, in andere projecten worden de mogelijkheden van extern ontwikkelde tools onderzocht. 

Voor een stage of afstudeerproject is het mogelijk een project te formuleren dat aansluit bij een van de lopende Smart Education projecten, maar er zijn ook mogelijkheden om in samenspraak zelf een opdracht te formuleren op een van de volgende aandachtsgebieden:

- Interactieve Kennisrepresentaties (bv. interactieve diagrammen, of educatieve geanimeerde cartoons)

- Game-Based Learning (bv. Serious games en authoring tools voor educational games)

- Computational Thinking (het oplossen van problemen, het ontwerpen van systemen en het begrijpen van menselijk gedrag, gebruikmakend van concepten en werkwijzen uit de informatica)

- Learning Analytics (het verbeteren van onderwijs met behulp van analyse van onderwijsdata)

Smart Education Website: 
http://www.hva.nl/smarteducation

Voor meer info, zie de bovenstaande website van Smart Education, of neem contact op met Anders Bouwer (docentonderzoeker bij HBO-ICT, FDMCI en kwartiermaker Smart Education bij FOO).  


Geschikt voor studenten
  • Business IT & Management
  • Game Development
  • Software Engineering