Om te solliciteren op deze stage, moet je met je HvA-emailadres een account aanmaken.

account aanmaken

Bedrijfsinformatie

Holding The Drones
de Geer 1
4061 RP
Ophemert

Beeldenkluis software voor dronebeelden (1 of 2 personen)


Deze opdracht is voor super programmeurs! Je gaat een mix tussen Google Photo en YouTube maken, voor dronebeelden.  Drones worden steeds vaker voorzien van meerdere camera’s. Bijvoorbeeld om de drones live te volgen (FPV), maar ook om hoge kwaliteitsbeelden te maken van objecten, terrein of incidenten. De beelden moeten kunnen worden bekeken en opgeslagen.

Bedrijfsinformatie

Holding the Drones is een holdingmaatschappij met werkmaatschappijen die vanalles doen rondom drones. Onze werkmaatschappij “UTM Europe” bouwt een management informatie systeem voor de lagere luchtlaag en begeleidt daarbij autonome drones.

Opdracht omschrijving

Het doel van deze stageopdracht is om een beveiligde beeldenkluis te creëren, waar livestreams van dronebeelden, drone foto's en -video’s kunnen worden opgeslagen en bewerkt.


Wat is de opdracht

Drones worden steeds vaker voorzien van meerdere camera’s. Bijvoorbeeld om de drones live te volgen (FPV), maar ook om hoge kwaliteits beelden te maken van objecten, terrein of incidenten. De beelden moeten vaak in mindere kwaliteit, snel (latency van max 100ms) bekeken kunnen worden maar anderen moeten juist in hoge kwaliteit opgeslagen worden.

Nadat beelden van een missie in de kluis staan, moet middels een rechtenstructuur, bepaalde gebruikers er mutaties (beelden uit een video opslaan, video’s verkorten, downloaden, knippen, verwijderen, enz) op kunnen doen. Beelden moeten ook gedeeld kunnen worden.


De opdracht bestaat grofweg uit vier delen:

a) Bouwen van de beeldenkluis

b) Live streaming drone beelden kunnen ontvangen en doorsturen

c) Hoge kwaliteitsbeelden ontvangen

d) Manipuleren van beelden


a) De beeldenkluis is een algemene snelle cloud opslag (OVH) waar door middel van rechten beeldbestanden in geplaatst en gemanipuleerd kunnen worden. Deze kluis draait op snelle, flexibel uitbreidbare hardware bij OVH. Omdat dit duur is, moet standaard de beelden binnen x tijd verplaatst worden naar cloud-storage (ook OVH).

b) Om de live streaming drone beelden met een lage latency door te kunnen sturen naar clients, willen we gebruik maken van WEBRTC. Dit is een bemiddelaar tussen de streamende camera en de client(s), maar de beelden moeten ook in de beeldenkluis worden opgeslagen.

c) Voor de hoge kwaliteitsbeelden is het belangrijk dat ze dat ook blijven, incl. de meta informatie van de beelden (GPS, EXIF, enz.). Deze meta data moet ook in een database worden opgenomen, zodat makkelijk in de beelden terug te zoeken is.

d) Alle opgeslagen beelden in de beeldenkluis moeten gemanipuleerd kunnen worden. Niet elke gebruiker mag dit, maar er moet een rechtensysteem worden gemaakt. Natuurlijk mogen beelden van de ene organisatie niet benaderd kunnen worden door een gebruiker van een andere. Beelden die al naar het archief zijn verplaatst kunnen niet meer gemanipuleerd worden.

Wel bekeken en weer teruggehaald worden naar de beeldenkluis. Alle manipulaties moeten in de database gelogd worden.


Functie eisen

● Flexibel kunnen denken

● Kennis over WEBRTC, (streaming)beeld formaten, file manipulatie

● Kennis over hoe een eenvoudige video editor te maken

● Affiniteit met DNS, Cloudflare

● Affiniteit met (onbemande) luchtvaart

● Je tanden willen zetten in deze uitdagende opdracht


Gevraagde/te ontwikkelen kennis:

● Docker

● Backend API programmering

● Frontend React of NextJS programmering

● Linux filesystem management

● SQL / MySQL / PHPMyAdmin

Meer informatie op HoldingTheDrones.nl en UTMEurope.nl

ps: voor de Game development stagiaires: Uiteindelijk moet de beeldbank kunnen leiden naar een Real-world-copy omgeving waar je middels First Person software doorheen moet kunnen bewegen.

Geschikt voor studenten
  • Game Development
  • Software Engineering