Om te solliciteren op deze stage, moet je met je HvA-emailadres een account aanmaken.

account aanmaken

Bedrijfsinformatie

Solid Online
Mercuriusplein 11
2132HA
Hoofddorp

IT Consultant | Stage | Solid Online


Als consultant stagiair ondersteun je bij het onderzoek en de analyse van integratievraagstukken van klanten, het maken van de vertaalslag hiervan naar functionele en technische oplossingen en de implementatie in de Solid Online software.

Solid Online is een dynamische en internationaal georiënteerde scale-up die haar eigen innovatieve SAAS platform heeft gebouwd. Wij zijn doorlopend bezig onze producten te verbeteren en te laten groeien. Wij zoeken een stagiair om ons team te versterken. 

Wat doet Solid Online

Solid Online is gespecialiseerd in het aan elkaar koppelen van verschillende HR, Recruitment en Backoffice systemen. Tegenwoordig gaat de technologische ontwikkeling zo snel, dat software ontwikkelaars zich zijn gaan specialiseren in het leveren van oplossingen voor een klein stukje van het recruitmentproces. Dat betekent dat uitzend- en detacheringsbureaus steeds meer verschillende softwarepakketten met elkaar combineren. Het gevolg voor recruiters: meer administratief werk zoals overtypen van informatie van het ene naar het andere systeem. Dat kost veel tijd, het zorgt voor een grotere kans op fouten en minder werkplezier. Dat lossen wij op!

Solid Online heeft een platform gebouwd waarmee we drie dingen kunnen doen:

  1. Eenvoudig applicaties aan elkaar koppelen, zodat als je iets invoert in het ene systeem, het ook automatisch op de juiste manier geregistreerd wordt in alle andere systemen waar je mee werkt.
  2. Urenbriefjes en facturen verwerken. Wij kunnen allerlei verschillende soorten urenbriefjes die je als bureau krijgt van je klanten geautomatiseerd terugbrengen naar 1 standaard formaat en op de juiste plek in het verloningssysteem van het bureau plaatsen.
  3. Datamigratie. Als klanten overstappen van softwareleverancier, kunnen wij ervoor zorgen dat alle data goed meekomt naar het nieuwe systeem.

Koppelen en de daarbij behorende automatisering stijgt enorm in populariteit en dat merken we. We groeien als kool! Daarom zijn we op zoek naar mensen die ons kunnen helpen nog verder te groeien.

Wat ga je doen

Als consultant stagiair ondersteun je bij het onderzoek en de analyse van integratievraagstukken van klanten en het maken van de vertaalslag hiervan naar functionele en technische oplossingen en de implementatie in de Solid Online software.

Samen met de Solid consultant zorg je ervoor dat de koppeling tussen de verschillende systemen gemaakt wordt. Je hoeft geen IT programmeur te zijn om dat te kunnen. Het gaat er vooral om dat je het proces van de klant goed begrijpt, daarom is kennis van recruitmentprocessen een pré.

Samen met de klant en de Solid consultant maak je een zogeheten ‘mapping’. In een mapping leg je vast welke informatie uit systeem A, op welke plek en in welke vorm in systeem B terecht moet komen. En misschien daarna ook nog wel in systeem C. Als jullie dat hebben afgestemd met de klant, help je met het inrichten van de koppeling. Uiteraard leren we je hoe je dat moet doen en loop je met ervaren consultants mee. Na het instellen van de koppeling testen jullie deze met de klant. Als alles klopt, gaat de koppeling live.

In deze stage leer je een flink aantal systemen in de branche heel goed kennen. Je komt bij allerlei uitzend- en detacheringsorganisaties over de (digitale) vloer en kan met onze oplossing echt een verschil maken in de dagelijkse werkzaamheden van je klanten. Ons kantoor is in Hoofddorp. Het werk kan prima op afstand, dus deels thuiswerken is bij ons gebruikelijk.

Functie-eisen

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Vloeiende Nederlandse en Engelse spreek- en schrijfvaardigheid
  • Goede organisatorische vaardigheden en het vermogen om meerdere taken tegelijkertijd te beheren.
  • Sociale, open, proactieve en klantgerichte houding.
  • Accurate werkhouding met oog voor detail.
  • Teamspeler met oog voor effectieve samenwerking met interne en externe belanghebbenden.
  • Conceptueel, analytisch en probleemoplossend vermogen om context te scheppen en complexe vraagstukken aan te pakken en op te lossen.
  • Gemotiveerd en leergierig om op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen en trends op het gebied van IT integraties en in de uitzendbranche.

Pré maar geen must

  • Ervaring met agile software-ontwikkeling.
  • Ervaring met IT integratieprojecten.
  • Kennis van de uitzendbranche, inclusief inzicht in bedrijfsprocessen en uitdagingen.
  • Kennis van en ervaring met systeemkoppelingen.
  • Kennis van en ervaring met IT-integratie technologie en methoden.

Taken & verantwoordelijkheden

Ondersteuning bij onderzoek & analyse

  • Onderzoeken, analyseren en beschrijven van oplossingsrichting(en) voor nieuwe integratievraagstukken.
  • Onderzoeken van klantbehoeften en het toetsen van oplossingsrichtingen aan de functionele en technische mogelijkheden van de Solid Online software.
  • Onderzoeken, bestuderen en analyseren van (klant)processen met een relatie tot integratie.
  • Bestuderen, analyseren en kennisopbouw van het gebruik en de mogelijkheden van (partner)software en de bijbehorende integratiekoppelvlakken.
  • Signaleren van factoren die van invloed kunnen zijn op de Solid Online software, organisatie, processen en projecten (buiten eigen kaders denken).

Ondersteuning bij klantimplementatie

  • Inventariseren en vaststellen van klantbehoefte binnen de vastgestelde projectscope.
  • Vertalen van klantbehoefte naar passende oplossing(en) binnen de software van Solid Online.
  • (Proactief) meedenken in en adviseren over integratieprocesverbeteringen of alternatieve oplossingsrichtingen.
  • Bewaken van de realisatie en implementatie van klantkoppeling(en) binnen de projectscope, contractuele kaders en Solid Online (architectuur)principes.
  • Samenwerken met klanten, stakeholders en collega’s ten behoeve van het bereiken van de projectdoelstellingen.
  • Communicatie en afstemming met klanten, stakeholders en collega’s over verwachtingen, randvoorwaarden, verantwoordelijkheden en planningen.
  • Bijhouden van (individuele) projecttakenadministratie.
  • (Tijdig) signaleren van risico’s, problemen en afwijkingen die aan het licht komen tijdens projecten en het uitwerken van passende mitigerende maatregelen, oplossingen of alternatieven.
  • Documenteren van klanteisen en -wensen en gerealiseerde en geïmplementeerde oplossingen.
  • Zorgdragen voor de inbeheername van de klantkoppeling. 

Ondersteuning bij software ontwikkeling

  • Zelfstandig verzamelen, specificeren, analyseren en beschrijven van business, proces en IT requirements.
  • Proactief innoveren en verbeteren van Solid Online software in nauw contact met het scrumteam en het development team.
  • Opstellen en reviewen van functionele ontwerpen en specificaties in de vorm van user stories, rekening houdend met de kaders en architectuur binnen Solid Online.
  • Uitvoeren van functionele en gebruikersacceptatietests en het accepteren van opgeleverde user stories

Ondersteuning bij support

  • Waarderen en categoriseren van supporttickets binnen eerstelijns support.
  • Klantcontact over opvolging en afhandeling van supporttickets.
  • In samenwerking met eerstelijns en eventueel tweedelijns support onderzoeken, analyseren en vaststellen van oorzaak van gemelde incidenten.
  • Vaststellen van oplossing(en) voor het gemelde incident en formuleren van een terugkoppeling naar de klant.
  • Bieden van tweedelijns support vanuit implementatie- en productkennis & ervaring.

Ondersteuning bij proces, organisatie & kennisborging

  • Bijdragen aan de continue verbetering van organisatiestandaarden en het operationele, implementatie en software ontwikkelproces.
  • Bijdragen aan het behoud en de opbouw van branche-specifieke kennis binnen de organisatie.
  • Bijdragen aan het behoud en de opbouw van specifieke kennis en het volgen van marktontwikkelingen en innovaties op het gebied van IT-integraties.
  • Bijdragen aan het behoud en de opbouw van kennis en kunde van Solid Online software binnen de organisatie.

Ondersteuning bij overige zaken

  • Vastleggen van lessons learned en het delen van opgebouwde kennis met collega’s.
  • Proactief signaleren van saleskansen.
  • Betrokkenheid bij salestrajecten door het leveren van gevraagde input voor offertes en het geven van productdemo’s aan prospects.
  • Bijdragen aan het organiseren en geven van evenementen voor klanten/partners.
  • Inwerken van collega’s en bijdragen aan een sterk teamgevoel.

Vaardigheden

  • Professionele houding
  • Klantgericht
  • Sterke analytische vaardigheden en oplossingsgericht
  • Vasthoudende troubleshooting skills
  • Planmatig werken
  • Stressbestendigheid (goed presteren onder druk)
  • Kwaliteitsgericht
  • Logisch denken en probleemoplossend vermogen
  • Intellectuele nieuwsgierigheid
  • Vloeiende Nederlandse en Engelse spreek- en schrijfvaardigheid
  • Kennis van API’s, Webservices SOAP/REST, XML en JSON is een pré
  • Scrum Agile kennis en ervaring is een pré

Instelling

  • Teamspeler
  • Leergierig
  • Flexibel
  • Ontwikkelingsgericht
  • Assertief
  • Accuraat
  • Geduldig

Geschikt voor studenten
  • Business IT & Management