Presentation Content Analytics: Smart Presenter

Smart Presenter is een IoT & Analytics oplossing van Info Support, waarmee een presentator van feedback en advies kan worden voorzien om zo zijn of haar presentatie(s) te verbeteren. Met behulp van diverse IoT-devices, zoals sportwatches, een webcam, weatherstation en een zelfgebouwde Smart Presenter Feedback Collector (prototype), worden verschillende gegevens verzameld.

Been There Done That: Travel Photography on Steroids

Herken je dat? Dat de lol van het maken van een fotoalbum uit een grote verzameling foto’s, gemaakt met verschillende devices op meerdere locaties, er eigenlijk al af is voordat je begint doordat het maken van een selectie zoveel saai handmatig werk kost? Hoe waardevol zou het zijn om een oplossing te creëren die bronnen van informatie verrijkt met metadata?

Energy Saving Competition

Energieverbruik zorgt ervoor dat CO2 en andere schadelijke stoffen in de lucht komen en dat heeft niet alleen luchtvervuiling maar ook opwarming van de aarde tot gevolg. Zou gamificatie ingezet kunnen worden om mensen te motiveren energie te besparen?

Secure NPM packages

Hackers vinden steeds weer nieuwe manieren om systemen binnen te dringen. Een ‘nieuw’ security risico dat wordt uitgebuit is de Developer Infrastructuur. Hierbij wordt er ingebroken op de developeromgeving om zo malware in de software te krijgen. De effecten van deze hacks zijn groot. Zelfs zo groot dat het vertrouwen in open source afneemt.

Microsegmentatie van netwerken door virtualisatie

Deze opdracht is gericht op het shared hosting platform van Info Support Managed Services waar de vraag is hoe en of microsegmentatie van virtuele netwerken gebruikt kan worden op het shared hosting platform. De eisen die worden gesteld aan de beveiliging van het platform worden steeds strenger. Vooral security is een belangrijk topic.

Azure Cognitive Services

Binnen de panden van Info Support worden pasjes gebruikt om deuren te openen en de locatie van personen in het pand bij te houden. Hoewel het systeem goed werkt, kan het eenvoudiger. Ter vervanging van (of aanvulling op) het pasjessysteem vinden aanwezigheidsregistratie en toegangscontrole idealiter plaats op basis van gezichtsherkenning.

When every second counts - Rode Kruis noodhulpteam

In Nederland staan meer dan 1000 hulpverleners van het Rode Kruis dag en nacht paraat om bij een grootschalige calamiteit of ramp ingezet te worden voor hulpverlening aan slachtoffers. Bij dergelijke gebeurtenissen zijn veel partijen betrokken, zoals brandweer, politie, ambulance en gemeente. Goede communicatie is hierbij van cruciaal belang.

Sticky notes digitaliseren middels tekst-/spraakherkenning

Overvolle whiteboards en muren vol sticky notes na een retrospective zijn jou vast wel bekend. Hoe handig zou het zijn als de digitalisering van al die notities geautomatiseerd zou kunnen worden? Middels deze afstudeeropdracht kun je het voor heel veel mensen een stuk makkelijker maken.

Inzicht in transactieflow van een blockchain

Samen met een klant uit de zorgbranche verkent Info Support de mogelijkheden van de blockchain-technologie. Hiervoor is een duidelijk beeld van de transacties in een netwerk nodig.

Commute Safety Score: Focus & Win

Je kent ze wel. De campagnes van Veilig Verkeer Nederland als ‘Onderweg ben ik offline’. Iedereen weet dat het gevaarlijk is, maar toch verliezen automobilisten regelmatig hun aandacht voor het verkeer om hen heen. Een systeem ontwikkelen dat de aandacht voor het verkeer om je heen meet en je actief informeert als je even niet oplet lijkt ons daarom zeer nuttig.